Spousta amerických žurnalistů přišla v posledních týdnech o práci kvůli momentální krizi. Tamější největší mediální organizace proto žádají vládu o pomoc a vytvářejí marketingové kampaně na podporu své konkurence.
Během uplynulých týdnů postihly ekonomické dopady koronaviru mnoho amerických médií, zejména noviny. Zaměstnanost v tamních redakcích klesla od roku 2008 zhruba o polovinu. Mediální domy pořádají různé online sbírky peněz, žádají Kongres o výpomoc a fungující novinové společnosti nabízejí poskytnutí určitého typu reklamy zadarmo.
America’s Newspapers, sdružení přibližně 1500 místních novin, zahájilo marketingovou kampaň s názvem „Newspapers have your back” („Noviny vám kryjí záda“), která vznikla na podporu všech pracovníku v první linii, mezi kterými jsou také novináři. Sdružení poskytuje všem konkurenčním titulům bezplatnou reklamu na jejich předplatné.
Kampaň má lidem ukázat, jakou zásadní roli hrají noviny při poskytování aktuálních informací během současné pandemie. „Stejně jako komunity velkoryse podporují své restaurace a oblíbené obchody objednáváním jídel a dárkových karet, doufáme, že si jsou čtenáři vědomi toho, že mohou pomoci zaměstnancům místních novin zakoupením předplatného jednotlivých titulů v tištěné nebo online podobě,“ uvedl výkonný ředitel společnosti America’s Newspapers Dean Ridlings.
Také čtyři národní mediální organizace zastupující tisíce amerických novin, rozhlasových a televizních vysílání, neustále vyzývají Kongres, aby v současné kritické situaci poskytl východisko tamním zpravodajským médiím. Ve svém souhrnném dokumentu organizace požadují rozšíření úvěrového programu SBA pro více novinových společností. Dále chtějí, aby vláda provedla okamžité nasměrování současných výdajů na reklamu do místních médií.